1145 طرح گازرسانی دهه فجر در کشور بهره‌برداری می‌شود

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: یکهزار و 145 طرح گازرسانی با اعتبار هشت هزار میلیارد و 800 میلیون ریال طی دهه فجر در کشور بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش ایرنا غلامرضا مشایخی در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل شرکت گاز لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به 11شهر آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال همچنین عملیات گازرسانی به یکهزار و 134 روستا در دهه فجر آغاز می‌شود و 9 ایستگاه «سی ان جی» نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی تعداد روستاهای دارای شرایط گازرسانی بالای 20 خانوار در کشور 42 هزارو 432روستاست که به 24 هزار و 600 روستا با جمعیت افزون بر چهار میلیون و 267 هزار خانوار گازرسانی شده است.


وی بیان کرد: در سال جاری پنج هزارو 200 روستا با 469هزار خانوار سهمیه گازرسانی داشته که با بهره‌برداری از این تعداد جمع خانوارهای بهره‌مند روستایی از گاز طبیعی 84 درصد افزایش می‌یابد.
مشایخی همچنین درخصوص آبونمان تعرفه‌های گاز گفت: این افزایش قیمت گاز در زمان هدفمندی یارانه صورت گرفت و فلسفه وجودی آن بابت نگهداشت شبکه تاسیسات بوده که دیوان محاسبات به این موضوع ورود پیدا کرد و این مورد لغو شد.
وی همچنین افزود: مصوبه دیگری توسط دبیر هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد که باز هم آن مصوبه را دیوان محاسبات لغو کرد که در این بین شرکت ملی گاز در هر صورت تابع قانون است.
روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران به نقل از سعید مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرده است که با آغاز عملیات گازرسانی به 11 شهر جدید در دهه فجر و بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 13 شهر دیگر، مجموع شهرهای گازرسانی شده کشور به یک هزارو 117 شهر خواهد رسید.
سایر اخبار این روزنامه
دعوت پژو فرانسه از ایران برای مشارکت در پروژه الجزایر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه: هدف امریکا از انتقال داعش به افغانستان توجیه حضور خود درمنطقه است نوربخش: 21 هزار میلیارد ریال عیدی برای مستمری بگیران پیش‌بینی شده است در بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید شد: حذف انگیزه‌های شخصی و جناحی از ساحت اتحادیه تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین کابل: ازاین پس صلح را باید در میدان جنگ جستجو کرد هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی آمریکا و لانه گذاری داعش در افغانستان 1145 طرح گازرسانی دهه فجر در کشور بهره‌برداری می‌شود دکتر عراقچی: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای نه رفع تحریم‌ها بلکه تثبیت حق مسلم ملت ایران بود در پی حمله شبه نظامیان تحت حمایت امارات "عدن"، مرکز دولت منصور هادی سقوط کرد آغاز مذاکرات ملی سوریه در سوچی با پیام پوتین و سخنان لاوروف معمای رد کلیات لایحه بودجه 97 در مجلس بیانیه دیوان محاسبات درباره درخواست مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مناظره رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: نحوه بازدید 10 نماینده مجلس از زندان اوین تشریح شد وزیر نیرو: برای تامین 200 ساعت اوج مصرف برق در تابستان، سالانه هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود پیشنهاد عجیب مناظره!